Burak Soyer
Melike Şahin’in zaman yolculuğu: ‘Merhem’
Single’ların çekirdek gibi tüketildiği bir dönemde hayli cesaret isteyen bir iş yaparak ilk solo albümü ‘Merhem’i yayınlayan Türkiye’nin en iyi kadın vokallerinden Melike Şahin bizi, 70’lere götürüyor, 90’larda mola verdiriyor, günümüzde de artık konserine davet ediyor.
Türkiye’de başını kadınların çektiği ve haliyle bu durumun bir hayli sevindirdiği kaliteli bir kadın vokal topluluğu var. Yaptıkları şarkılar çok farklı. Çok kaliteli. Üzerine çokça düşünülerek yazılmış sözlerden, ince ince çalışılmış şarkılar yapıyorlar. Piyasaya asla oynamıyorlar. Piyasayı kapılarında kuyruk ediyorlar. Onlar havaya değil hava onlara uyuyor. Şarkılarını kendileri yazıyor, prodüktörlüğü onlar yapıyor. Tür fark etmeksizin playlist’ler onların şarkılarından oluşuyor. İşte Melike Şahin de bu isimlerden biri.
2017 yılına kadar Baba Zula’nın mikrofonunu sahiplenen ve grupla çok iyi işlere imza atan Melike Şahin aynı yıl ilk teklisi ‘Bi Fırlatsam’ ile Baba Zula ‘gömleğini’ çıkarıp kendi kariyerinin önünü açmıştı. Yine aynı yıl dünyaca ünlü yönetmen Tony Gatliff’in Djam filmine yaptığı üç şarkı ile adımlarının sağlamlığını göstermişti.
2017’de üç tekli yayınlayan sanatçı 2018’de piyasaya sürdüğü ‘Sevmek Suçsa Suçluyum’ ile bizi nasıl bir Melike Şahin’in beklediğinin ipuçlarını vermişti. Bu şarkıları ‘Tutuşmuş Beraber’, ‘Kimin Izdırabı’, ‘Sakla Beni’, ‘Kara Orman’, ‘Geri Ver’, Hakan Taşıyan’la birlikte seslendirdikleri ‘Kilitli Kapılar Açılsa’, Kutiman ile birlikte yaptıkları ‘Elimi Tut’ ve geçtiğimiz yılın epey iz bırakan şarkılarından Ah! Kosmos ile söyledikleri ‘Ukde’ şarkıları izledi. Melike Şahin ilk solo albümünün müjdesini ise bu yılın Ocak ayında çıkardığı ‘Uykumun Boynunu Bükme’ teklisiyle verdi.
Ve nihayet Melike Şahin, ‘Merhem’ ile ilk albümünü yayınladı.
Albümlerin dinleyiciler tarafından pek rağbet görmediği, single’ların ise daha kolay hazmedildiği özellikle son bir yıl içerisinde albüm çıkarmak cesaret işi. Bu ‘risk’ten dolayı kendisi tebriki hak ediyor.
Aynı yola farklı yönlerden ulaşan şarkılar
10 şarkıdan oluşan ‘Merhem’ kendi içinde parçalara ayrılan ancak bütünden kopmayan şarkılardan oluşuyor. Albümün Intro’su Serim, aksiyon filmlerinin soundtrack’ini andıran ‘Serim’ bir şarkı. ‘Hepsi Geçti’yle devam ettiğimizde modern bir pop şarkısı bizi karşılıyor. Albümün 90’ların özellikle Sezen Aksu şarkılarında rastladığımız melodilerini fazlasıyla fark ettiğimiz parçası ‘Nasır’, arabeski de içinde sunan bir şarkı. Bu arabesk ritimleri ‘Öpmem Lazım’da da görüyoruz. ‘Uykumun Boynunu Bükme’de ise Melike Şahin bizi 70’lere, bir Yeşilçam film setine ışınlıyor. Şarkının altyapıları rahatlıkla o dönemin bir aşk filmine fon olabilir.
‘Merhem’de kalbi bir hayli kırık, pencereden sevdiceğinin yolunu gözleyen bir kadının sesini duyuyoruz. Ancak bu bir feryat değil. O kırılan parçaları birleştirmeye çalışan, karşısındakinden hesap soran bir kadın var.
Melike Şahin’in ilk albümü yukarıda değindiğim gibi farklı yönlere gidebiliyor ama bu bir savrulma hali değil. Albüm daha şimdiden oturmuş, yılların emeğinin yansıması şarkılarla dolu bir çalışma.
Naçizane tavsiye: Karaciğerinizi düşünerek dinleyiniz!..