İtalya’yı Rönesans’tan Barok Dönemi’ne geçirten bir köprü olan Caravaggio, 1595 yılında bir yağlıboya resim tamamladı. Dört genç oğlanın yer aldığı “The Musicians” adlı tablo, ‘resim içinde müzik‘tir ve Barok Dönemi resmine verilen önemli eserlerdendir.
Caravaggio, ismini doğduğu kasabadan almıştır. “Michelangelo Merisi Caravaggio” gerçek ismidir. Caravaggio, güçlü ışık-gölge kullanımı ve resimsel düzenlemeyi dramatik bir açıdan ele alışıyla barok sanatının en özgün uygulayıcılarından biri olmuştur. 1584’te Bergamolu bir ressam olan Simone Peterzano’nun yanına 4 yıllığına çırak olarak girmiş, ilk deneyimlerini Lotto ve Giovanni Girolama Savoldo (1480-1548) gibi sanatçıların yaptılarını incelemekle kazanmış, Tiziano’nun öğrencisi iken Venedik Okulu’yla da ilişki kurmuştur. Roma’da çalıştığı dönem yapıtları dramatik bir anlatım sunmayan kendi portreleri ve ölü doğa resimleridir. Bunlarda güçlü bir ışık gölge kullanılmış ve ayrıntıları özenle betimlemiştir.
1571’de doğduğu kabul edilen Michelangelo Merisi o Amerighi da Caravaggio; bildiğimiz adıyla Caravaggio, adını tarihe yalnız eserleriyle değil, 1606’da Roma’da girdiği bir düelloda öldürdüğü düşmanı ve sonrasında Napoli’ye kaçışıyla da yazdırdı. Milanlı ressam, 1595’te Kardinal Francesco Maria del Monte‘nin (Kardinal: Papa’dan sonra en yüksek sıfat) siparişi üzerine “The Musicians“ı (diğer adıyla “Concert of Youths“) yaptı. Ölmeden 15 sene evvel tamamladığı 87.9 x 115.9 cm ebatlarındaki bu eser, New York’taki Metropolitan Müzesi‘nde sergileniyor.
Esere ilk bakışta dönemin klasik kıyafetlerini giymiş dört genç oğlanın bir şeylerle uğraştığını görüyoruz. Bize dönük olan resmin odak noktasındaki oğlan, udunu akort ediyor. Bu oğlan figürü için Caravaggio‘ya dostu Mario Minniti modellik yaptı. Udunu akort eden çocuğun sol arka kısmında kalan çocuk, bize daha uzak, dolayısıyla gölgede kalmış. Bu sebepten bu çocuğun ten rengi daha koyu görünmekte. İşte bu detayla Caravaggio‘nun usta bir ışık ve gölge ustası olduğunu görebilirsiniz. Bu figürle ilgili bir iddia da Caravaggio‘nun kendisi olduğu.
En arkada, esas üçlüyle ilgisizmiş gibi duran oğlan ise Cupid, yani bildiğimiz Eros‘tur. Bu figür, ressamın 1593’te yaptığı “Boy Peeling Fruit” (Meyve Soyan Çocuk) tablosundaki oğlanın aynısıdır. Koyu renkli kanatları olduğunu gördüğümüz Cupid, önündeki üzüm salkımıyla ilgileniyor. Bunu açıklamak için Caravaggio‘nun sözünü paylaşacağım; “Müzik, tıpkı şarap gibi; ruhları mutlu etmek için var.”
Resimde udu tutan figürün hemen önünde bir keman ve nota kağıtları göreceksiniz. Bu, kuvvetle muhtemel arkası dönük oğlana ait. Yine de bu kemanın resimdeki kayıp 5. kişiye ait olabileceği söyleniyor.