Akif Beki: Feshane'deki Sergi, hangi eserler bahane edilerek fiziki saldırılara uğruyordu?
İBB'nin Feshane’deki ‘Ortadan Başlamak’ adlı resim sergisinin halkı kin ve düşmanlığa tahrikten soruşturma açılmasını değerlendiren Akif Beki, "LGBT, sapkınlık, çıplaklık tasvirleriyle aile yapımızı, ahlâkımızı bozan neymiş; derseniz... Burhan Kum'un, Abdülmecid Efendi'yi nü resimle çizdiği "Son Kopyacı" tablosu... Taner Ceylan'ın hünsa figürü... Bir de Sema Maşkılı'nın, canavarlaşmış iki çıplak erkeği boğuşturduğu eseri göstermişlerdi." dedi.
"Sergide, 300 sanatçının 400'den fazla eseri yer alıyordu. Bunlar için mi bütün bir sergi hedefe konmuştu?" diyen Beki, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Sergi, hangi eserler bahane edilerek fiziki saldırılara uğruyordu? Bakınca asıl nedenin başka olduğunu anlıyordunuz.
Gönül Nuhoğlu'nun keçi heykelleri devrilmiş, biri kırılmıştı. Keçi görünce kaçımızın aklına satanizm ve Tapınak Şövalyeleri gelirdi ki halk, dinine saldırılıyor zannıyla tahrik olsun.
Pagan sembolleri de vardı güya. Mehmet Güleryüz'ün mitolojik "Marsyas ve Apollon" tablosu mu?
Örf ve âdetlerimize hakaretle din düşmanlığı çıkar mıydı bundan?
LGBT, sapkınlık, çıplaklık tasvirleriyle aile yapımızı, ahlâkımızı bozan neymiş; derseniz...
Burhan Kum'un, Abdülmecid Efendi'yi nü resimle çizdiği "Son Kopyacı" tablosu... Taner Ceylan'ın hünsa figürü... Bir de Sema Maşkılı'nın, canavarlaşmış iki çıplak erkeği boğuşturduğu eseri göstermişlerdi.
İlk ikisine, Son Halife Abdülmecid'in nü tablolarında rastlanmıyordu sanki. Ecdâda saygısızlıktan dem vuranlar, ecdâdı tanımıyor daha.
Üçüncüsü ise gücün vahşi doğasını anlatıyordu. İnsanın, medeniyet kisvesi giymemiş ilkel yanını.
Cinselliği teşhir ediyormuş. Sapkınlık diye ortalığı ayağa kaldırdıkları bu muydu?
Sergide, 300 sanatçının 400'den fazla eseri yer alıyordu. Bunlar için mi bütün bir sergi hedefe konmuştu?